Cercetare

Axe de cercetare pentru laborator:

  • Impactul dezvoltării mediului digital asupra societății;
  • Schimbări pe piața muncii și adaptarea sistemelor educaționale la schimbare;
  • Rolul crizelor în învățarea și evoluția organizațională;
  • Managementul reputației și comunicarea publică în era digitală;
  • Evoluția social media în mediul global și impactul lor asupra comunicării organizaționale.

reputation 17Laboratorul Organizational Learning propune o perspectivă în care cercetarea academică se îmbină cu practica profesională. Astfel, rezultatele cercetării sunt aplicabile nemijlocit și transferabile în mediul de afaceri.

img10Dezvoltarea organizațiilor într-un mediu global reprezintă o axă de cercetare care reia problematica tradițională a teoriei organizațiilor (corelații interne și externe între variabile constitutive) în noua realitate creată în urma globalizării. Sunt incluse aici aspecte multiple, precum rolul și locul comunicării interne în învățarea organizațională, învățarea în echipă, constituirea și evoluția identității, managementul cunoașterii și inovației, optimizarea structurii și comunicării ș.a. În abordarea macroscopică a acestei axe de cercetare, echipa laboratorului este interesată de evoluțiile culturale la nivel societal, de comunicarea interculturală și internaționalizarea organizațiilor.

crisis 3Studiul crizelor organizaționale constituie de asemenea una din axele de cercetare ale laboratorului, ca urmare a recunoașterii faptului că globalizarea a provocat o creștere a riscurilor și totodată a frecvenței crizelor, prin multiplicarea presiunilor care acționează asupra organizațiilor și a influențelor potențiale ale stakeholderilor. Mai multe teme de cercetare din acest domeniu sunt relevante pentru învățarea organizațională (și totodată sunt teme la care cercetarea academică a contribuit prea puțin până acum): evoluția crizelor organizaționale cronice, crizele la nivel societal, evoluția post-criză a organizațiilor, prevenirea crizelor în etapa incipientă.

reputation14Managementul reputaţiei constituie o altă arie de interes problematizată şi analizată. Dezvoltarea şi dinamica spaţiului online implică nu doar oportunităţi pentru construirea şi gestionarea reputaţiei actorilor sociali, ci şi un set corolar de riscuri la care aceştia sunt supuşi, vulnerabilizându-i în termeni de expunere publică. În acest context, sub coordonarea prof. univ. dr. Diana-Maria Cismaru, care a propus un prim set de indicatori care să operaţionalizeze conceptul de reputaţie online, echipa laboratorului lucrează la validarea şi dezvoltarea acestei direcţii de cercetare, încercând să identifice şi să rafineze indicatori generali şi specifici pentru diferite domenii de activitate.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s